SKRZYNIA BIEGÓW

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kigun
    Classic
    • 2010
    • 28

    SKRZYNIA BIEGÓW

    Zamieszczone przez Enriquez
    Na tylną szybę to ja myślę o takiej folii dziurkowanej jak ten materiał na boki, tyle że jeszcze nie namierzyłem czy taka folia istnieje w ogóle. Autobusy chyba się tak okleja reklamami.
    Taką folie wykona Ci firma która zajmuje się oklejaniem samochodu, ale nie polecam miałem kiedyś obklejoną reklamą tylną szybę w służbowym samochodzie. Ogranicza widoczność w czasie deszczu, jedynym rozwiązaniem było włączenie ogrzewania szyby, wycieraczka będzie się ślizgać na foli i wcierać w nią brud.
  • Pawel69
    Classic
    • 2009
    • 5

    #2
    SKRZYNIA BIEGÓW

    Witam przeszukałem forum i nie znalazłem postu dokładnie odpowiadającego problemowi jaki mam.
    (Będę wdzięczny, gdyby ktoś lepiej zorientowany podesłał mi linka do właściwego posta)

    Otóż podczas zmiany biegów (w różnych konfiguracjach z 1 na 2, z 2 na 3, z 3 na 4) oraz podczas redukcji słychać zgrzyty dochodzące ze skrzyni biegów. Na postoju czasami coś zgrzytnie tylko przy wrzucaniu wstecznego ale rzadko. Dziwne jest to, że nie dzieje się tak zawsze. o Zauważyłem, że zależy to od pogody a dokładnie od tego czy jest mokro czy sucho. Zdarza się, że po paru minutach jazdy problem zanika bądź objawy słabną. Ponadto na postoju gdy wrzucony jest luz i doda się lekko gazu to słychać „chrobotanie przy gałce zmiany biegów a gdy się ja chwyci to jest już cicho)

    Zastanawiam się gdzie w Województwie Pomorskim, a najlepiej w trójmieście bądź okolicach mogę problem zdiagnozować i naprawić. Czy regulacja wodzików (wymiana oleju) może w tym przypadku pomóc?
    Za wszelką pomoc będę bardzo wdzięczny z góry dziękuję.

    Komentarz

    • krzys301
      Ambiente
      • 2007
      • 244
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #3
      plichta przy grunwaldzkiej olewa petentow( zaanm z autopsji i slyszenia), slyszalem ,ze w wejherowie jest juz lepiej.
      Zostaje Starogard Gd. , wprawdzie tylko tam robilem biezace wymiany, ale podejscie do klijenta o niebo lepsze.
      Pewnie bedzie to do regulacj bo u Ciebie takowa wystepuje( na szczescie)

      Komentarz

      • phrix
        L&K
        • 2007
        • 1000
        • Audi
        • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        Ja bym bardziej stawiał na sprzęgło ( jeżeli jest to metaliczny pisk) , napisz jaki przebieg jest na tym AGRze
        Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

        _

        Komentarz

        • robekcool
          RS
          • 2009
          • 2041
          • Octavia II (1Z3)
          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Pawel69, proponuję profilaktycznie wymienić olej. najlepiej, żeby był z dodatkiem molibdenu. czasem pomaga :idea:
          www.k-mot.pl
          Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
          Autoholowanie.
          Robert Kulma

          Komentarz

          • tom.tom
            Rider
            • 2009
            • 296

            #6
            Panowie, robekcool, a jak to jest z tymi skrzyniami w octaviach Tour 1.6 ??? Czy Wam też tak ciężko biegi wchodzą, z takim głośnym stukiem i haczeniem od nowości ??? Jak ostatnio mój kumpel mechanik volkswagenowiec z krwi i kości wsiadł do mojej Octavii, był w szoku, chciał olej wymieniac, dolewać, skrzynię wymieniac, reklamować. Rzeczywiście ten design skrzyni pochodzi przecież sprzed wielu lat, a kiedyś biegi nie wchodziły tak ciężko w tych skrzyniach. Popatrzcie na silniki 1.6 sprzed 10 lat, jak czyściutko biegi wchodzą. A w Octavii ciężko jak diabli.

            kolega sugerował także, że te nowe Octavie mają jakby minimalny stan oleju w skrzyni od nowosci i wiecznie zapocone przeguby od skrzyni biegów, więc ten olej wycieka po kropelce. Radził dowalić z 0,5 L oleju do skrzyni strzykawą jakąś.

            Tomek
            Pozdrawiam tom_tom

            Komentarz

            • rss
              L&K
              • 2009
              • 1098

              #7
              z tym dowalaniem oleju ponad stan to nie jest najlepszy pomysl (IMO), bo nadmiar skrzynia moze wypluc uszczelnieniami.

              skoro to wszystkie biegi, to moze sprzeglo juz niedomagac.

              IMO warto na poczatek wymienic olej i sprawdzic regulacje wodzikow.

              a ile tak wogole ta skrzynia ma nalatane ?
              kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
              _________________________________________
              Do sprzedania:
              komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
              zaciski do hamulcow 280mm.

              Komentarz

              • tom.tom
                Rider
                • 2009
                • 296

                #8
                no 30 000 jedynie ... ale ma tak od samiutkiej nowości, a na początku bywało nawet gorzej - np. 2 czasem wogóle nie chciała wejść podczas redukcji, musiałem wrzucać i cofać ze 2 razy.

                tom
                Pozdrawiam tom_tom

                Komentarz

                • robekcool
                  RS
                  • 2009
                  • 2041
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  :idea: ...przemyślane rozwiązania... :idea:
                  www.k-mot.pl
                  Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                  Autoholowanie.
                  Robert Kulma

                  Komentarz

                  • krzys301
                    Ambiente
                    • 2007
                    • 244
                    • Octavia I (1U2)
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    do wszystkich posiadaczy BFQ ( tez jestem jej posiadaczem) , Skoda zrobila z nas frajerow i tyle w tym temacie :|
                    a posaidacze innych modeli maja mozliwosc regulacji

                    Komentarz

                    • Pawel69
                      Classic
                      • 2009
                      • 5

                      #11
                      Dziękuję za szybką reakcję.

                      Moja Octavia ma 240 000 km. przebiegu. Do tej pory na pewno sprzęgło nie było wymieniane.

                      Co do dziwięku to jest to metaliczny zgrzyt i jest on dość głośny.

                      Dodam jeszcze, że olej w skrzyni nie był wymieniany. A jaki dokładnie polecacie. Z tego co czytaem na forum i nie tylko to wymiana oleju może "zabić" skrzynię.

                      Co o tym sądzicie??

                      Komentarz

                      • krzys301
                        Ambiente
                        • 2007
                        • 244
                        • Octavia I (1U2)
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        jezdzilem autem, ktore mialo 480 tys km i olej w skrzyni nie byl wymieniany, a serwisowane bylo w aso do konca

                        Komentarz

                        • ruwado
                          RS
                          • 2009
                          • 14885
                          • Octavia IV (NX3)

                          #13
                          Zamieszczone przez tom.tom
                          Wam też tak ciężko biegi wchodzą,
                          niektóre tak (np. często jedynka)

                          Zamieszczone przez tom.tom
                          z takim głośnym stukiem i haczeniem od nowości
                          bez odgłosów tylko z oporem, czasami dość dużym
                          pozdrawiam - Darek

                          Komentarz

                          • tom.tom
                            Rider
                            • 2009
                            • 296

                            #14
                            dzięki ruwado pocieszyłęś mnie i tym też że masz 100 000 km i auto żyje ja dopiero 30 tys. Pozdrawiam - Tom
                            Pozdrawiam tom_tom

                            Komentarz

                            • smug
                              Ambiente
                              • 2009
                              • 160

                              #15
                              Zamieszczone przez krzys301
                              jezdzilem autem, ktore mialo 480 tys km i olej w skrzyni nie byl wymieniany, a serwisowane bylo w aso do konca
                              Cóż. Niektóre marki jak np. Opel wogóle nie biorą pod uwagę wymiany oleju w skrzyni.

                              A co do tematu, u mnie wchodzi z oporem jedynka, i nie mówię o wrzucaniu gry auto się toczy tylko gdy "kulturalnie" stoi.

                              Aha no i to po wymianie sprzęgła. Więc się przyzwyczaiłem już ;D

                              Pozdrawiam
                              Sprzedam głowicę do 1.9 TDI ASV. Info na priv.

                              Komentarz

                              • jimw
                                Ambiente
                                • 2009
                                • 228

                                #16
                                Temat skrzyni w BFQ był już kilka razy. U mnie na przykład masakrycznie ciężko potrafi wchodzić dwójka i to niestety podczas żwawego startu ze świateł... Regulacja nic nie pomogła TTTM...
                                Jest:
                                O2 FL RS, 2009 2.0 TDI CR, 190KM, 410Nm by SoftCar
                                Była:
                                O1 Tour 2006, 1.6 BFQ + LPG BRC Seq24
                                O1 1998, 1.6 AEE + LPG

                                Komentarz

                                • GeorgeF
                                  Drive
                                  • 2009
                                  • 60

                                  #17
                                  A ile masz nalatane, bo podobno po pewnym przebiegu problem mija?
                                  O1 Tour 2009, 1.6 BFQ.

                                  Komentarz

                                  • dontak
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 586
                                    • Octavia III combi (5E5)
                                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                    #18
                                    Panowie nie sądzicie że robicie OT. Na temat skrzyń w 1.6 BFQ było już sporo.
                                    OIII 1.2 TSI 105 KM

                                    Komentarz

                                    • krzys301
                                      Ambiente
                                      • 2007
                                      • 244
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                      #19
                                      bylo i wyszlo TTTM :szeroki_usmiech
                                      u mnie po 8 tys. km poprawilo sie, ze da sie zyc, ale niesmak zostaje.
                                      Nie moge zrozumiec, dlaczego skoda pcha takie gowno, zamiast wlozyc skrzynie, ze sterowaniem linkami. ja np. w Octavi II z 1.6., czy octavi I z 1.8 czy dieslu.

                                      Komentarz

                                      • 13karolss
                                        Ambiente
                                        • 2010
                                        • 199

                                        #20
                                        mam problem ze skrzynia biegow octavia I 19 tdi 2004 rok 110 km (206 tys przebiegu), dokladnie od tygodnia zauwazylem ze jest problem z wrzuceniem 2 biegu ,oraz problem ze zmiano biegu z 2 na inne tzn 3 albo na luz, wczesniej tzn od czasu do czasu pojawia sie problem z wrzuceniem wstecznego (w lewo i w dol),wskakuje ale nie do konca a do konca wskakuje jak rusze albo zwolnie sprzeglo, a dzis natopmiast po zatrzymaniu samochodu niemoglem zrzucic z 2 na luz a po chwili niemoglem zadnego biego wrzucic nastepnie poruszalem troche w lewo i w prawo i biegi zaskoczyly Smile obawiam ze ten prblem z zacinaniem sie biegu moze byc powazniejszy Sad wiec mam pytanie co to moze byc za usterka i w jaki sposob jo wyeliminowac :/ a z tym olejem jak go sprawdzic czy jest w skrzyni biegow
                                        karol - człowiek który zostal papierzem

                                        Komentarz

                                        • niezal
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 283
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          #21
                                          Skrzynia DUU z modelu O1 BFQ jest poprostu "ciulowa". Najczęściej występują problemy z wrzucaniem 1 (u mnie), trzeba użyć trochę więcej siły i wrzucić bieg z wyczuciem. Po jakimś czasie człowiek się przyzwyczaja.

                                          Opór to normalka ale zgrzyty podczas normalnej jazdy u mnie nie występują.

                                          Tak wogóle to połączenie tego typu skrzyni ze sprzęgłem o długim skoku to dla mnie największy minus tego auta. Superpłynne wrzucanie biegów jest możliwe, przyznam się jednak że mi to nie zawsze wychodzi a przejechałem już tym autem 25 tyś.

                                          Oprócz powyższych występuję zjawisko haczenia gdy zbyt szybko wrzucam `jeden` po naciśnięciu sprzęgła. Nie polecam też nerwowego wrzucania wstecznego gdy jeszcze auto minimalnie toczy się do przodu, oj tak tego szczególnie nie polecam .

                                          Drugi bieg wchodzi czasami z takim bujnięciem ja bym to nazwał. Już ktoś wspominał.

                                          No katastrofy nie ma ale powiem tylko tyle że ogromna większość aut konstrukcyjnie z lat 90-tych miała skrzynie biegów o wyższej kulturze pracy.
                                          "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

                                          O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
                                          O2 Tour BSE+LPG LR - MED

                                          Komentarz

                                          • friday the 13th
                                            Ambiente
                                            • 2009
                                            • 135

                                            #22
                                            witam,
                                            od około 2 tyg mam problem z płynnym wrzuceniem trzeciego i czwartego biegu.
                                            bieg nie wchodzi do końca, czuć delikatny opór, nie próbuję wbijać biegu "na siłę" tylko na wciśniętym sprzęgle daje z powrotem "luz" i wbijam bieg ponownie.
                                            zdarza się to sporadycznie, ale problem co jakis czas się pojawia....

                                            silnik 1.6 BFQ, auto z grudnia 2009, przebieg ok. 37 tyś.
                                            zdjęcia:
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=30101

                                            Komentarz

                                            • niezal
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 283
                                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              #23
                                              To też się u mnie pojawiło, dokładnie teraz i także 3 i 4 bieg wchodzi z oporem. Na 99% trzebna poprostu przesmarować połączenie "cięgieł - skrzynia", pod autem, tam wypłukuje się poprostu smar i co jakiś czas trzeba przesmarować, to połączenie jest odsłoniete i może tam dostawac się woda, piasek, itd. Ten element odchodzi od skrzyni oczywiście i łatwo go zlokalizować, coś jak ruchomy sztywny pałąk ze śrubą.
                                              "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

                                              O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
                                              O2 Tour BSE+LPG LR - MED

                                              Komentarz

                                              Pracuję...